دوره
دوره یکم
عنوان دوره : دوره یکم
شماره دوره : 1
سال شروع : 6 مهر 1390
مکان برگزاری : تالار راشل کوری
زمان برگزاری : یک‌شنبه هر هفته، ساعت 15
برنامه دوره :‌

برای نخستین بار در ایران، دوره یکم، با انتخاب ۳۲ نفر از اندیشه‌جویان دوره «کلبه کرامت» در مهر ماه ۱۳۹۰ آغاز گردید. این اندیشه‌جویان، هم‌زمان تدریس خود را در مقطع ابتدایی مدارس پسرانه آغاز کردند. سپس در سال ۱۳۹۱ تدریس در مقطع ابتدایی مدارس دخترانه نیز آغاز شد. دوره‌ی تربیت مدرس «استراتژی برای کودکان» مبتنی بر روی‌کردهای اساسی طرح‌ریزی استراتژیک برنامه‌ریزی شده است. این دوره، با هدف ارتقاء توان «تصمیم‌سازی» و «تصمیم‌گیری»، «چاره‌سازی» و «سیاست‌گذاری» در کودکان طراحی شده است. اندیشه‌جویان مزبور، هم‌زمان با آموختن دروس مربوطه، با تدریس آن به کودکان، توان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آنان را ارتقاء می‌دهند. بحمدالله این دوره هم‌چنان پس از پنج سال به قوت خود باقی است.

بیشتر
شرایط و قوانین :‌

1- داوطلبینی که تاکنون در دوره‌ی یکم شرکت نداشته‌اند، یا شرکت کرده‌اند اما تعداد جلسات حضور آنها زیر 10 جلسه بوده است و مصاحبه هم نداده‌اند، و نمی‌خواهند همواره به صورت «مستع آزاد» شرکت کنند بلکه تمایل دارند گواهی‌ حضور را دریافت کنند، می‌بایست اندیشه‌جوی دوره‌ی دوم و یا سوم و یا دوره‌های بعدی شوند.
2- اندیشه‌جویان دوره‌ی دوم و سوم که تاکنون در دوره نخست شرکت نکرده‌اند، می‌توانند هم‌زمان در دوره‌ی یکم نیز به عنوان «مهمان» شرکت کنند و حضوروغیاب شوند اگر و تنها اگر به صورت مستمر در کلاس‌های دوره‌ی دوم و سوم حضور داشته باشند؛ بدیهی است اگر شرکت‌شان در کلاس‌های دوره‌ی دوم و سوم، همراه با تعلل و غیبت باشد (هرچند دوره‌ی یکم را با جدیت دنبال کنند)، پس از عبور از حدّ غیبت مجاز، سیستم حضوروغیاب به صورت خودکار، حضور آنها در دور دوم و سوم را ممنوع خواهد کرد.
3- اندیشه‌جویان لازم است برای اشراف بر محتوای دوره، سیر مطالعاتی کلبه کرامت (کرسی نظریه‌پردازی دانش طرح‌ریزی استراتژیک استاد عباسی) را به طور جدی پیگیری نمایند. برای این منظور به وب‌سایت kolbeh-keramat.ir مراجعه شود.
4- حضور اندیشه‌جویان رأس ساعت شروع کلاس الزامی است.
5- سقف مجاز غیبت در این دوره برای مدرسین، حداکثر سه جلسه است.
6- به روال دوره‌هایی که اندیشکده یقین برگزار می‌کند، ضبط صوتی یا تصویری جلسات ممنوع می‌باشد.

ابزارهای کمک‌آموزشی
برای استفاده اندیشه‌جویان، علاوه بر پلات‌های هر جلسه، چنان‌چه در جلسه‌ی مذکور، فیلم، مستند، کتاب یا سند دیگری مورد بررسی قرار گرفته باشد، در صورت امکان و وجود، اندیش‌سرای کودک و نوجوان آن را برای دسترسی اندیشه‌جویان، به انتشارات تحویل می‌دهد یا در سایت بارگزاری می‌کند. هر جلسه نیز تصویربرداری شده و پس از تدوین بر روی سایت قرار می‌گیرد.

بیشتر
فهرست جلسات :‌
اولویت :‌
تعداد در صفحه:
استاد حسن عباسی
31 فروردین 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
7 اردیبهشت 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
21 اردیبهشت 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
11 خرداد 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
1 تیر 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
8 تیر 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
2 شهریور 1392
دانلود
استاد حسن عباسی
16 شهریور 1392
دانلود
صفحه : 1 2 3 4 5 6 7 8 9   ... 11 12 13 14 15
جلسه ای ثبت نشده است
کودک
نوجوان